Author: crew Taiping Zone

POKOK TUMBANG AKIBAT HUJAN LEBAT DI KAKI BUKIT LARUT (16/3/2018)

HUJAN LEBAT, POKOK TUMBANG LAGI Baru sebentar tadi hujan lebat dan angin kuat melanda Taiping sekali lagi. Dan dah jadi macam fenomena biasa semenjak dua menjak ni, bila berlaku hujan lebat dan angin kuat ada pokok akan tumbang menyembah bumi dan segala-mala bawah tu. Yang terkini tadi melibatkan sebatang pokok tumbang menghempap beberapa buah kereta yang diletakkan di parkir Kaki Bukit Larut. Mujur tiada kemalangan jiwa yang berlaku. Kot ada lagi pokok-pokok yang tumbang atau benda-benda lain yang melayang, hampa mai habaq kat kami untuk dikongsikan. – WARMarx πŸ™‚...

Read More

RUMAH ANAK YATIM DAN KEBAJIKAN DI TAIPING DAN LARUT MATANG SELAMA

RUMAH ANAK YATIM DAN KEBAJIKAN DI TAIPING DAN LARUT MATANG SELAMA Allhamdullilah, pertama sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kpd JKM LMS kerana sudi membantu dalam mewarwarkan rumah2 kebajikan di sekitar LMS Kepada mereka yang nak buat sebarang bentuk kebajikan, bolehlah hubungi rumah2 kebajikan yang telah disenaraikan di bawah. Ada 3 jenis rumah kebajikan dalam senarai ni, Yang pertama ialah golongan kanak-kanak, dikuti dengan Warga emas dan OKU. Senarai rumah kebajikan ni ada yang rumah kebajikan beragama agama islam dan bukan islam serta campur. Kalau nk jemput anak-anak yatim utk apa2 majlis keagamaan pilih la rumah kebajikan berkaitan. Admin harap posting ini dapat memudahkan hampa dalam berbuat kebajikan ——————————————————————————– Senarai rumah kebajikan Kanak-kanak di LMS (Oleh JKM LMS) 1. Rumah kanak-kanak Taiping, Perak Alamat : LOT 1325, Jalan Stesyen Hulu, 34000 Taiping, Perak Nama pengendali : Encik Ramakirshan Nombor Telefon : 05-8078902 2. Pusat Jagaan Kanak-kanak Lilywhite Bhd Alamat : NO. 7145, Kampung Larut Tin Sambungan, Taman Pengkalan Makmur ii, 3400 Taiping, Perak Nama Pengendali : Dr. Asoka Dhoss Nombor Telefon : 05-874005 / 019-5508987 3. Pertubuhan pengurusan rumah anak-anak yatim dan miskin ‘Anning’ Perak Alamat :No. 207, Jalan Simpang, 34000, Taiping, Perak Nama Pengendali : Puan Chang Sum Mooi Nombor Telefon : 05-8050560 / 016-5329372 4. Persatuan kebajikan Sinar Cahaya Anak-Anak Yatim Larut Matang dan Selama, Taiping Perak Alamat : NO. 11, Jalan Panglima, Cator Avenue, Assam...

Read More

GULA GULA GULA DALAM AIR Parents..please..no 3 in 1..no vitagen..ni ribena..no no no minuman yang dipek2 ni..sayangi diri anda..sayangi anak2 anda..macam mau pitam tengok kandungan gula dalam makanan/minuman ni..kesian organ2 kita mau proses terlalu banyak gula..kesian anak2 disebabkan kejahilan dan ketidak pekaan kita, badan menerima gula lebih daripada sepatutnya..πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯...

Read More

Taiping Supermarket dengan pasar malam pada tahun 80-an

Haa… ni min nak habaq kat budak-budak wicet, budak-budak yang generasi depa kena panggil dengan huruf X, Y dengan Z… cer hampa tunjuk gambaq ni kat mak pak hampa yang generasi yang dirujuk tak pakai huruf…πŸ˜‚ Ni kalau hampa tak cam, gambaq Taiping Supermarket dengan pasar malam yang ada tiap-tiap malam kat depan Casual Market sekarang. Lani suasana tu ada bila nak raya aje. Zaman ni nak habaq hampa, Michael Jackson pun dok kerja kat gerai Kombat jadi tukang bungkuih mee dgn kuetiau goreng… πŸ˜‚ Kan best kalau lani depa bagi buat macam ni… tiap-tiap malam meriah oooii…...

Read More

Recent Videos

Loading...

Subscribe